6 mei. 2024

Trots op Secrid-campagne

Trots op Secrid-campagne
Trots! Medewerkers van DZB schitteren als echte filmsterren in de campagne van Secrid. Al ruim 15 jaar zetten onze mensen met hart en ziel de beroemde pasjeshouders in elkaar voor deze klant. En op 1 mei 2024, de Dag van de Arbeid, is Secrid een bijzondere campagne gestart waarin de mensen achter hun product in het zonnetje worden gezet.

In Nederland zitten nog altijd 125.000 mensen met een arbeidsbeperking zonder werk. De campagne van  Secrid (marktleider op het gebied van pasjeshouders) is om anderen te inspireren de sociale ontwikkelbedrijven (zoals het onze) in ons land meer te benutten. Dit initiatief heeft als doel om het gat te verkleinen tussen de krapte binnen de productiesector en de groep arbeidskrachten die staat te springen om de handen uit de mouwen te steken. In de Secrid campagne wordt samengewerkt met brancheorganisatie Cedris en de drie regionale ontwikkelbedrijven Spaarne Werkt, DZB Leiden en Werkse. Bij deze drie bedrijven werken 150 medewerkers permanent aan de assemblage van de pasjeshouders, waarvan 75 bij DZB. Secrid besteedt deze assemblage al 15 jaar uit aan deze bedrijven en won in 2021 de jaarlijkse Participatieprijs werkgevers in de regio Zuid-Kennemerland.

Deel dit artikel op